Subject: Teabenõue seoses projekteerimise aluseks nõutava kutsekvalifikatsiooni osas
From: "Ander Roosipuu" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 23 May 2025 10:34:00 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Pöördun teie poole Tallinna Linnaplaneerimise Ametist.

Soovin teada, mis tingimustel ja seaduses määratletud osas on võimalik
projekteerida ilma kutsekvalifikatsiooni omamata.

Ehitusseadustik

§ 24.  Teatud tegevusala kvalifikatsiooninõuded

(2) Pädeva isiku kvalifikatsioon peab olema tõendatud järgmistel
tegevusaladel:

2) ehitusloakohustusliku ehitise ehitusprojekti koostamine;

Nõuded ehitusprojektile

§ 7.   Üldised nõuded vormistamisele

4) kui ehitusprojekti koostas üks isik, siis ehitusprojekti koostaja nimi,
füüsilisest isikust koostaja puhul ka tema kvalifikatsioon; juriidilisest
isikust ehitusprojekti koostaja puhul, ka registrikood, kontaktandmed,
teatamiskohustusega ettevõtja puhul majandustegevuse registreerimise
number ja konkreetse ehitusprojekti eest vastutava isiku nimi ning andmed
tema kvalifikatsiooni kohta;

7) konkreetse ehitusprojekti osa koostamise eest vastutava isiku andmed,
sealhulgas andmed kvalifikatsiooni kohta;

Kas seda võib tõlgendada, et kutsekvalifikatsiooni pole vaja tõendada kui:

1.	Omanik koostab projekti ise, vastavalt seadustele ja vormistusele?
2.	Projekt koostatakse ehitusteatise alusel?

Soovin analüüsi mõlema olukorra kohta.

3.	Mõne muu punkti alusel, mida ma ei oska välja tuua?

Või tuleb kutsekvalifikatsioon tõendada igal juhul, olenemata kes projekti
koostab või kas seda tehakse loa või teatise alusel?

Ette tänades,

Ander Roosipuu

projekteerimistingimuste osakonna arhitekt

detailplaneeringute teenistus

diplomeeritud arhitekt tase 7

6404469